It's friday and i'm home with the very best part of me

First of all: Jag har haft det riktigt roligt i Stockholm tillsammans med min vän Jennifer, och jag är jätteglad för att vi tillslut åkte.
Second of all: Jag är sjuk och måste därför hoppa över dagens träning. Känner mig därför tråkig och lat, men sedan tänker jag på dem som inte kan spela fotboll resten av livet på grund av skada eller operationer som gått snett, jag lider med er. Jag kan inte vara annat än glad för att kunna komma tillbaka hel och frisk nästa vecka igen.
 
Somsagt, jag har haft det jätteroligt i Stockholm denna vecka och tänker därför skriva lite vad vi har haft för oss.
I Tisdags vaknade jag vid 4:00 AM, liksom klockan 4 på morgonen. Men det gick så bra så, tog tåget från Göteborg vid ca kl 6 och kom fram till Stockholm vid 9. Både jag, Jennifer och resten av våran vagn på tåget sov nästan hela vägen, knäpptyst halvlåg alla i sina stolar med luvorna neddragna. När vi kom fram åkte vi snabbt förbi lägenheten för att droppa av väskorna och fixa till oss lite snabbt, sen drog vi ut till SKHLM (Skärholmen) där både jag och Jennifer hittade en del vi tyckte om.
På Onsdagen åt vi snabb frukost och sen ut till Kista för att möta upp pappa som skulle lämna medicin till mig eftersom att jag vart sjuk hela veckan och vi trodde att jag hade Bihåleinflammation. Spenderade den dagen inne i Kista Galleria när vi ändå va där ute. Kollade på Pitch Perfect i Filmstaden, riktigt bra film! Både min och Jenntas nya favoritfilm. Den vart verkligen riktigt bra, och jag tycker att alla ni borde se den. Handlar om musik, passar därför mig bra haha :) Vi två var helt ensamma i en hel biosalong under hela filmen, så skönt. Vi kunde skratta hur högt vi ville och sitta vart vi ville. Om ni någon gång är i Kista och ska kolla film så kan jag verkligen rekommendera Filmstaden, jättebra salonger och bekväma stolar. Efter filmen åkte vi in till Slussen och gick upp till Gondolen och kollade på den fina utsikten men tandkrämsreklamer, och jag halkade mitt i backen påväg ner igen hahaha, halt som bara den ;) Jennifer fick sig ett gott skratt iallafall.
På torsdagen (igår) hann vi tyvärr inte med så mycket, vaknade och åt sedan frukost. Fick packat allt och sedan städat hela lägenheten, allt tar sin lilla tid. Kom inte in till Centralen förrän strax innan 3 så vi hann bara springa till en affär som jag hade lovat mamma att köpa billiga vykort till henne, och sedan till min favoritaffär i hela stockholm som heter OHIO, köpte en tjocktröja och två linnen, hann tyvärr inte kolla mer på grund av tiden men förhoppningsvis så finns den kvar tills nästa gång jag kommer.
Under denna tiden i Stockholm så har jag nästan inte träffat pappa och inte pratat med honom så mycket eftersom att han har kommit hem när jag och Jennifer redan har gått och lagt oss och åkt till jobbet innan vi hunnit vakna. Jag har iallafall haft jätteroligt dessa dagar, borta från ens tankar på skolan och annat. Vart skönt att få komma iväg lite.
Ikväll ska jag mysa tillsammans med familjen och kolla på CSI Miami igen, ändå skönt att vara hemma igen. Ha en mysig fredag! :D



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: