Karolinska, inget planerat

Trots att jag inte bloggat på över en vecka så lyckas ändå statistiksmätaren hålla sig i god form? Jag som trodde att jag skulle vara nere vid noll haha.. Tack ni gulliga som kollar, ni är bäst. ♥

Steg utanför ytterdörren vid 5 på Torsdagsmorgonen förra veckan, alltså den 3/11.
Då vart man äntligen iväg alltså, tog tåget med ändstationen Stockholm vilket även min slutstation. Kändes skönt att faktiskt vara vid sitt andra hem, tusen gånger bättre än vad det är här jag är i skrivande stund, Lilla Edet, hhmm..
Resan gick helt okej, sov en del, vart inte så social av mig alltså.
Mötte upp Ebba och Hanna vid lägenheten och sen drog vi in till stan, gick runt och bara chillade liksom, så man gör första dagen. Tog nån lunch osv också..
Well, det roliga tog slut rätt snabbt och dom skulle bege sig hem redan samma dag som jag kom eftersom att dom åkt upp tidigare i veckan.
De vart ju lite trist att dra runt på stan själv men visst, jag skulle väl ändå överleva.

Torsdag - Fredag gick ju jättebra, blev att gå på nått muséeum hit och dit när kusinerna ändå vart där också, det händer ju inte alltför ofta.
Lördag då, vaknade upp, hade lite ont i halsen men de vart ju bara att köra på liksom, jag menar.. lite ont i halsen? Vad skulle kunna hända liksom?
Ont om tid på morgonen eftersom att jag snabbt skulle iväg till Skansen med mina älskade kusiner + mamma, mormor osv. Jättetrevligt vart de, grillade och spanade in djuren liksom.
vid 3 ungefär hade vi sett det mesta och vart rätt trötta, drog till Globen istället för att boka tid till SkyView'n. Fick en tid vid fyra, åkte upp där och de vart väl en syn det också. Vart rätt dimmigt just den lördagen så gick ju inte att se alltför långt, men nu har man ju faktiskt varit både inuti och ovanför Globen haha.
På kvällen lite senare tog vi tunnelbanan mot Skogskyrkogården eftersom att de va Alla Helgona och det är så vackert med alla ljus överallt.
Fick tag på en liten B restaurang som låg lite off, alltid något tänkte vi och gick in liksom.
Började må dåligt och satte mig ner i en soffa inne på restaurangen, blev kvar där ett tag. Beställde en pommes tallrik, fick i mig lite utav det och sedan drog vi hemåt, tack gode Gud.
Väl hemma la jag mig i soffan med täcke och alla sånna tillbehör, började frysa och svettas, hade hög feber och mådde illa. Tog tablett på tablett men kan ju inte säga att nått hjälpte speciellt mycket, lyckades somna på dom men febern gick inte alls ner.
Den natten var jag uppe 5-6 gånger för att spy, kände mig lite sådär fräsh.
Dagen därpå, söndagen alltså, spenderade jag dagen på sjukhuset Karolinska i Stockholm vilket gjorde så att jag missade tåget, men hade ändå inte klarat av att tag mig hem.
På sjukhuset fick jag ta prov på prov, olika doktorer och olika sköterskor. Men jodå, fick åka hem senare på kvällen och febern var faktiskt borta. Helt fantastiskt tänkte jag då, ''vad snabbt jag blev frisk'' liksom..
Hann inte mer än att komma hem och febern hade redan kommit tillbaka, mådde ju klart bättre, hade ju slutat kräkas och sånt, och eftersom att jag verkligen tyckte att det var värst så var jag bara glad för att det var borta.
Pappa fixade tågbiljett till både mig och mamma samma kväll så vi kunde åka hem redan dagen efter, och mamma kan ju ha en extra stjärna som hjälpt mig hela söndagen, på sjukhuset och överallt. Älskar dig över allt mamma♥

Blev hemma från skolan hela denna veckan, tog mig iofs dit i fredags för att göra ett prov osv. Men det gick ju bra, får köra på nästa vecka istället. Kan väl inte säga att jag är speciellt taggad, men vad gör man?
Nu går jag iallafall på penicillin och det funkar ju bra, ska bara ta tabletterna några dagar till och sen är jag förhoppningsvis helt återställt, skönt det.

Visst att jag var sjuk en del av lördagen och hela söndagen, men några kort fick jag tagit, lägger ut dom imorgon eller så, om jag hinner alltså.. Ska till kyrkan för ''konfirmationsträff'' och efter det kommer min fina vän Jennifer hit.
Men jag lovar att det inte dröjer en hel vecka innan jag gör nästa inlägg, puss♥


Kommentarer
Tilda

gutt att ha dig tillbaka i bloggen anna! :D

2011-11-13 00:48:38
URL: http://ttiildaa.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: